مسئولیت‌های اجتماعی یک استارت‌آپ یا کسب‌وکار نوپا، دلیل همگرایی در یک تیم

بنام خدا

برای ایجاد همگرایی و هم افزایی بیشتر در تیم خود به دنبال یک بهانه یا دلیل باشید. به عنوان مثال، جنرال الکتریک به عنوان یک استراتژی تجاری، مدتهاست که درگیر مسئولیت‌های اجتماعی است. لیندا باف، مدیر اجرایی بازاریابی مارک جهانی برای G.E ، می‌گوید که دلیل اول G.E.  برای این که چرا در این نوع تلاشها فعال است آن است که برای کسب‌وکارشان خوب است. او می‌گوید این کار اگرچه کار خیرخواهانه‌ای است همم چنین باعث موفقیت نیز می‌شود. G.E نمونه خوبی از یک شرکت است که می‌تواند کارهای خوبی انجام دهد و در همان زمان سودآور باشد. انجام کار خوب ، وقت ، منابع و تلاش زیادی را می‌طلبد.

از سوی دیگر پیدا کردن یک بهانه یا دلیل خوب، کار ساده‌ای نیست. بنابراین بیایید برای رسیدن به این مرحله شش مورد را یکی یکی بررسی کنیم.

مورد اول شخصی سازی آن است. دلیل همگرایی تیم استارتاپی شما نیز باید یک دلیل شخصی باشد.

به عبارت دیگر باید چیزی باشد که تیم بتواند دور آن جمع شود و به یک انگیزه واقعی تبدیل شود. بطور مثال یک فرزند در یک خانواده دلیل اصلی برای کار والدین خواهد بود.

بنابراین مطمئن باشید که دلیل انتخابی تان، شخصی است و کسب‌وکار یا شرکت شما نسبت به آن شور و شوق است.

نکته دوم ثابت قدمی است. بسیاری از رویدادهای حول این بهانه‌ها و دلیل‌ها مانند هر کمپین یا برنامه بازاریابی دیگری، یک دفعه صورت می‌گیرند. این رویداد باید مداوم باشد. ماهانه، سه ماهه یا سالانه. تمام تلاش تان را انجام دهید تا رویداد همیشه سر وقت و بهتر از قبل برگزار گردد. نتایج واقعی معمولاً بعد از برنامه اول اتفاق نمی افتد ، اما بعد از برنامه سوم. پنجم یا حتی دهم شکل می‌گیرد. بنابراین باید به طور مداوم به این امر متعهد باشید.

نکته سوم اجتماعی شدن است. رویداد درجای خلوت انجام نمی‌شود. بهترین رویدادهایی مانند امور خیریه، گشت و گذار در طبیعت، لایوهای آنلاین آموزشی و یا کارگاه‌های آموزشی رایگان، جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان، باعث جمع کردن مردم ، صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن نظرات  آنها می‌شود. رویدادهای عالی ترکیبی از سرگرمی ، شبکه‌سازی ، آموزش و اشتیاق است. بنابراین رویداد باید مردم را به صورت رودَررو در چند مقطع زمانی منظم دور هم جمع کند.

نکته چهارم ، نمایش نتایج ملموس است. حامیان و اسپانسرهای برنامه یا رویداد باید ببینند که این برنامه تغییر ایجاد می‌کند. بله ، نشان دادن تعدادی اسکناس چشمگیر است ، اما فاقد تاثیرگذاری است. دختر بچه‌ای که هر ساله در رویداد ، سخنرانی می‌کند و می‌گوید که چگونه با کمک استارتاپ شما زندگی خود را تغییر داده است، تمام دلیلی است که هواداران شما نیاز دارند. بنابراین آماده باشید تا اثبات کنید که تلاشهای شما تأثیر بر دیگران می‌گذارد.

نکته بعدی این است که شما باید پاسخگو باشید. بسیاری از مارک‌های تجاری در ایجاد خلاقیت برای بازاریابی تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما شکست خورده‌اند.

دلیلش چیست؟ چون پاسخگو نیستند. این بخشی از استراتژی تجاری استارت‌آپ شماست و نیاز دارد تا به آن، افراد و منابع اختصاص یابد. و به سادگی موفقیت آمیز نخواهد بود. شما باید شخصی را در سازمان خود تعیین کنید تا این مورد را به عهده بگیرد و آن را متناسب با اهداف شرکت هدایت کند.

آخرین نکته شریک شدن است. مطابق یک برآورد اعتماد سنجی، افراد تقریباً ۵۰ درصد به سازمانها اعتماد می‌کنند. چگونه می‌توانید با یک موسسه غیر انتفاعی که به اعتبار شما می‌افزاید، ۱۰۰ درصد شریک شوید؟

شراکت با یک موسسه غیر انتفاعی علاوه بر افزایش اعتبار، می‌تواند منابع و اطلاعاتی را به شما بدهد تا مطمئن شوید که برنامه و رویداد شما در جهت صحیح شروع و ادامه می‌یابد. بنابراین مؤسسه غیر انتفاعی را پیدا کنید که با اهداف شما هماهنگ باشد.

فکر می‌کنید این امر چگونه می‌تواند به سازمان شما کمک کند؟

سوال، نظر، دیدگاه و کامنت در پایین همین صفحه فراموش نشود.

نوشته‌های مشابه