چه فناوریها و پیشرفتهایی، آیندۀ زندگیها و کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

بنام خدا

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در لوازم منزل، خودروها، نرم افزارها و انواع محصولات و خدماتِ آینده، فراگیر خواهد شد. افرادی که از هم اکنون به سمت یادگیری هوش مصنوعی بروند می‌توانند در شرکتهای پیشرو مشغول به کار شوند. میدانید کدام وسیلۀ اطرافتان دارای هوش مصنوعی است؟ با بلاکچین‌ها و توکن‌های هوش مصنوعی آشنا هستید؟

ارزهای دیجیتال
این پولهای دیجیتال یا رمزارزها حد و مرز نمیشناسند و تنها با داشتن یک اتصال اینترنتی، مبالغ را از طریق شبکه مخصوص به خودشان جابجا می‌کنند. مثل بیتکوین که تقریبا به عنوان «واحد پولیِ اینترنت» شناخته شده. آیا از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید؟ اصلا ارزِ رمزنگاری‌شده و قوانین مربوطه را میشناسید؟

رباتها
بی شک رباتها بیشتر از الان وارد کار و زندگی ما می‌شوند. در سال‌های اخیر شاهد حضور رباتهای قابل برنامه‌ریزی در انواع خطوط تولیدِ کارخانجات بودیم و امروز رباتهای هوشمند وظیفه نظافت داخل منزل و یا پرستاری از بیماران را به عهده دارند. شما فکر می‌کنید باید منتظر چه رباتهای دیگری باشیم؟

پهپادها
البته چند سالی است که پهپادهای چندملخه به شکل اسباب بازی در اختیار نوجوانان و جوانان و در سوی دیگر به اشکال و اندازه‌های مختلف در خدمت مشاغل گوناگون میباشند. اما این وسایلِ پرندۀ بدون سرنشین، تازه در آغاز مسیری ناشناخته قرار گرفته‌اند. به نظر شما چه کاربردهای دیگری علاوه بر کاربردهای تفریحی، تصویربرداری، امداد رسانی و نظامی می‌توانند داشته باشند؟

خودروهای برقی
مشکل آلودگی هوا از یک طرف و محدودیت منابع سوختهای فسیلی مثل بنزین از طرف دیگر، باعث شده خودروهای برقی بالاخره متولد شوند! خودروهای شرکت تسلا و خودروهای سری آی شرکت بی ام و، راه را برای سایر خودروسازان هموار کردند. به نظر شما خودروهای برقی چه فرصتها یا چالشهای جدیدی برای کار و زندگی آینده ما دارند؟

اینترنت اشیاء
در آینده وسایل، ابزار، لوازم و به طور کلی اشیاء بیشتری به اینترنت متصل خواهند شد. علاوه بر یخچال و خودرو و ساعت مچی و سیستمهای تهویه و سیستمهای حفاظتی و دزدگیر، ماشین لباسشویی، درب ورودی ساختمان، اسباب بازی‌ها و حتی گلدانها هم به اینترنت متصل خواهند شد! فکر می‌کنید چه اشیاء دیگری به اینترنت متصل شوند و چرا؟

چاپگرهای سه‌بعدی
حتما تا به امروز نمونۀ قطعات صنعتی که با پرینترهای سه‌بعدی پرینت شده‌اند را دیده‌اید ولی شاید چاپ سه‌بعدیِ دیوارهای یک ساختمان به کمک ملاتِ مخصوص یا چاپ یک کیک تولد را ندیده باشید. پس باید منتظر بود این فناوری به قدری همه گیر و تجاری شود که هرکدام از ما یک چاپگر سه‌بعدی در کنار سایر لوازمِ منزل، در خانه داشته باشیم. اگر پرینتر سه‌بعدی داشته باشید دوست دارید چه چیزهایی برایتان چاپ (تولید) کند؟

بلاکچِین
شبکۀ بلاکچین یا زنجیرۀ بلوک که اولین بار به عنوان بستری برای عرضه و حفظ نوعی ارز دیجیتال به نام بیتکوین بوجود آمد، امروزه الگوی بسیار خوبی برای انواع دیگری از محصولات و خدمات شده. حفظ، نگهداشت و تایید تراکنشها به کمک اجماع و تصمیم و تایید و خِرَدِ جمعی (و نه توسط سازمان یا ارگانی مرکزی) از ویژگی‌های بارز این شبکه است. با این اوصاف چه خدمات دیگری در کار و ورزش و زندگی ما می‌توانند از بلاکچین بهره مند شوند؟

سوال، نظر، دیدگاه و کامنت در پایین همین صفحه فراموش نشود.

نوشته‌های مشابه