اقامت CR عمان چیست و ثبت شرکت در عمان چگونه است؟

و چرا با ثبت شرکت در عمان می‌توان به راحتی اقامت گرفت؟

ثبت شرکت در عمان،‌ یک فرصت استثنایی و تکرارنشدنی برای ایرانی‌ها​

اقامت CR عمان یعنی اخذ اقامت عمان از طریق ثبت شرکت (Commercial Registration) در عمان و دریافت اقامت ۲ سالهٔ سهامدران آن شرکت به همراه خانواده‌های ایشان. به دلیل قوانینی که در چند سال اخیر در کشور عمان تصویب شده، امکان ثبت شرکت بدون واریز نقدیِ سرمایهٔ اعلامی، و با مالکیت ۱۰۰٪ خارجی امکان‌پذیر است و برای همین، اشخاص غیر عمانی و از جمله ایرانیان، می‌توانند به راحتی با ثبت شرکت (CR) اقامت دو ساله عمان را دریافت کنند.

این مطلب شامل ۲ بخش است:

  • مراحل ثبت شرکت در عمان و دریافت اقامت از طریق CR در سال ۲۰۲۳
  • اقداماتِ پس از دریافت کارت اقامت عمان

اگر در مورد هر کدام از موارد این مطلب سوالی داشتید از طریق واتس‌اپ بپرسید:

ارسال پیام در واتس‌اپ

ممکن است قوانین، مقررات، شرایط، مدارک یا مراحل عنوان شده در این مطلب توسط مراجع مختلف تغییر یابد. در نتیجه قبل از هر اقدامی بررسی‌های خود را به عمل آورید. ما هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مطالب ارائه شده در این سایت نداریم و این شما هستید که می‌بایست تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید.

مراحل ثبت شرکت در عمان و دریافت اقامت از طریق CR در سال ۲۰۲۳

در این مطلب، برای نمونه، مراحل ثبت ۳ ساله شرکت درجه ۱ تک نفره « شرکه الشخص الواحد – ش ش و» (Sole Proprietor Company – SPC) و دریافت اقامت ۲ ساله عمان با حق‌الزحمه ۱۶۰۰ ریال عمانی را بررسی می‌کنیم. این حق‌الزحمه تا موقعی است که شما کارت اقامت خود را از پلیس عمان دریافت کنید. بعد از اینکه کارت اقامت خود را دریافت کردید شما رسماً یک مقیم عمان به حساب می‌آیید و اگر تمایل داشته باشید که سایر امور ابتدایی حضور شما در عمان (افتتاح حساب بانکی، تبدیل یا دریافت گواهینامه رانندگی و…) نیز توسط همان کارگزار یا کارگزاری دیگر پیگیری شود می‌بایست حق‌الزحمه جداگانه‌ای پرداخت نمائید.

معمولا توصیه می‌کنیم قبل از ورود به عمان، برای ثبت شرکت و اخذ ویزا اقدام نمائید. چون اگر ابتدا به عنوان توریست وارد خاک عمان شوید و اقامتی کمتر از ۱۴ روز داشته باشید، فرآیند تبدیل ویزای توریستی به ویزای CR پیچیده و شامل هزینه‌های اضافی می‌گردد. اگر هم به شکل توریستی وارد عمان شدید و در فرودگاه یا در اداره پلیس، با پرداخت ۲۰ ریال، اقامت توریستیِ ۲ ماهه دریافت کنید می‌توانید از داخل خاک عمان اقدام به ثبت شرکت و درخواست اقامت تجاری CR نمایید اما اگر به هر دلیلی کارتان بیش از یک ماه طول کشید می‌بایست دوباره با پرداخت مبلغ ۲۰ ریال در اداره پلیس، اقامت توریستی خود را یک ماه دیگر تمدید کنید (تا ۳ ماه و در شرایطی خاص تا ۴ ماه می توانید اقامت توریستس خود را به این روش تمدید کنید).

ضمناً در طول اقامت در عمان باید در یک هتل یا حداقل، یک اتاق یا پانسیون مستقر شوید. هزینه هتل با صبحانه معمولا از شبی ۱۷ ریال شروع می‌شود. هزینه اقامت ماهیانه در یک اتاق خواب مستقل و راحت (همراه با سرویس بهداشتی و حمام مستقل) با آشپزخانه مشترک، حداقل ماهی ۱۵۰ ریال می‌باشد. پس بهتر است از همان محل زندگی فعلی خود در ایران یا هر کشوری خارج از عمان برای ثبت شرکت و اخذ اقامت دو ساله عمان اقدام کنید و پس از صدور ویزای ۱A (که به دارندگان CR اعطا می‌گردد) وارد خاک عمان شوید.

۱- واریز پیش‌پرداخت

  • واریز پیش‌پرداخت به مبلغ ۸۰۰ ریال عمانی یا معادل آن به حساب اعلامی از طرف کارگزار ثبت شرکت.
  • کارگزار از طریق یک سند آفیس در عمان اقدام به ثبت شرکت می‌کند.
  • سند آفیس یا مکتب سند یا Sanad Office در عمان دفاتری شبیه به پیشخوان دولت در ایران هستند که امور مختلف از جمله ثبت شرکت را انجام می‌دهند. ثبت شرکت در عمان باید از طریق این دفاتر انجام گردد.
  • معمولا اگر از کارگزار درخواست کنید که با ایشان قرارداد ببندید، مبلغ بالاتری دریافت خواهند کرد
  • اگر به هر دلیلی خواستید قرارداد ببندید پیشنهاد می‌کنیم که با یک شخص حقیقی قراردادی داخل ایران ببندید و نه با یک شرکت، چون استعلام و احراز هویت و پیگیری یک فرد (شخص حقیقی) آسانتر از یک شرکت (شخص حقوقی) است.

۲- ارسال مدارک اولیه

مدارک مورد نیاز در این مرحله شامل پاسپورت و ایمیل معتبر می‌باشد که می‌توانید آنها را از طریق ایمیل یا واتس‌اپ به کارگزار خود ارسال نمائید.
  • پاسپورت باید حداقل ۶ ماه مهلت داشته باشد.
  • دقت کنید ایمیلی را ارائه دهید که فعال است و رمز عبورش را به خاطر دارید.
  • بهتر است یک ایمیل جدید در Google یا Live.com (حساب مایکروسافت) بسازید و امور مربوط به کشور عمان را از این به بعد با آن پیگیری نمائید.
  • ترجیحاً در آی‌دی ایمیل خود اثری از نام کشور یا شهری نباشد.

اپلیکیشن واتس‌اپ در بسیاری کشورها از جمله عمان، کاربردی شبیه به ایمیل دارد یعنی ارسال مدارک یا فرم‌های پر شده و امضا شده در واتس‌اپ از جانب شما، درخواست یا تایید یا اعلام رسمی شما به حساب می‌آید. همچنین مواردی که کارگزار شما در واتس‌اپ عنوان می‌کند نیز حکم اعلام رسمی ایشان را دارد.

۳- امضای اظهارنامه تاسیس شرکت

  • دریافت اظهارنامه ثبت شرکت با عنوان «عقد تاسیس شرکه الشخص الواحد» از کارگزار بعد از دو یا سه روز و امضای آن و ارسال اسکن اظهارنامهٔ امضا شده به کارگزار
  • اطلاعات این برگه و صحت و درستی و درک ترجمه فارسی آن بسیار مهم است چون باید توسط متقاضی امضا گردد
  • نوع شرکت در این مثال:‌ «ش ش و» یا SPC یا همان شرکه الشخص الواحد به معنای شرکت تک نفره یا Sole Proprietor   Company
  • معمولا اسم شرکت را خود کارگزار پیشنهاد می‌کند
  • معمولاً سرمایه اعلامی شرکت درجه ۱ چیزی در حدود ۱۰۰۰۰۰ ریال عنوان می‌گردد
  • در مورد نام شرکت نباید زیاد حساسیت به خرج داد چون سند آفیس‌ها در عمان معمولا اسامی‌ای انتخاب می‌کنند که مشابه نداشته باشد و سریع و راحت ثبت شود
  • اگر وارد فرآیند تغییر نام شوید ممکن است سه الی چهار روز طول بکشد و نهایتاً مرجع ثبت شرکت درخواست را رد کند و کارگزار مجبور شود درخواستی جدید با نامی جدید را شروع کند
  • در عمان نام و نام خانوادگی اشخاص اینگونه نوشته می‌شود: ابتدا نام متقاضی،‌سپس نام پدر متقاضی و سپس نام خانوادگی متقاضی: بطور مثال اگر نام و نام خانوادگی متقاضی «مهدی کاویانی» باشد و نام پدر ایشان هم «فریدون»، نام و نام خانوادگی ایشان در فرم‌های کشور عمان، کارت اقامت و حتی کارت‌های بانکی اینگونه نگارش می‌شود (چه با حروف عربی و چه انگلیسی): «مهدی فریدون کاویانی» یا «Mahdi Fereydoon Kavyani» . فرم‌ها را باید با همین روش امضا کنید. ترجیحا با حروف فارسی.

۴- دریافت پیش‌نویس ثبت شرکت

  • این پیش‌نویس را خود کارگزار برایتان ارسال می‌کند
  • در این پیش‌نویس وضعیت شرکت به صورت Suspended به معنای «معلق» نمایش داده می‌شود.
  • فعال شدن شرکت و نمایش وضعیت Active به معنای «فعال» دو تا سه روز طول می‌کشد.
  • صحت و درستی تمام اطلاعات آن را بررسی نمائید
این پیش‌نویس از طریق یک وبسایت دولتی به آدرس زیر با دانستن نام شرکت و نگارش آن با حروف عربی صحیح («ی»، «ئ»، «ک»، «ه» و…) توسط هر شخصی قابل مشاهده دریافت است (این اطلاعات، به صورت عمومی منتشر می‌شود):

https://www.business.gov.om

۵- واریز الباقی حق‌الزحمه کارگزار

بعد از فعال شدن شرکت، الباقی مبلغ به میزان ۸۰۰ ریال یا معادل آن را به حساب اعلامی از جانب کارگزار واریز می‌کنید تا کارگزار برای دریافت اقامت یا ویزای تجاری ۲ ساله (Commercial Registration – CR) اقدام کند. معمولاً بعد از حدوداً دو تا چهار هفته، ویزای متقاضی آماده می‌شود و در قالب یک فایل PDF یا عکس برایش ارسال می گردد.
  • در این مثال، نوع ویزا باید ۱A و (Employment Visa – Resident) قید شده باشد.
  • صحت و درستی تمامی اطلاعات ویزا و تاریخ صدور و انقضا و… را بررسی کنید تا اگر اشکالی در آن وجود داشت قبل از سفر، اصلاح گردد.
از این لحظه به بعد، متقاضی می‌تواند با این ویزا به مدت ۲ سال به دفعات وارد خاک عمان شود.

۶- قبل از سفر به عمان

قبل از سفر به عمان نکات زیر را لحاظ کنید:
  • از تمام مدارک ثبت شرکت و ویزا، از هر کدام حداقل ۵ نسخه پرینت یا کپی ترجیحا رنگی بگیرید و همراه خود داشته باشید
  • قبل از سفر حتما ۴ قطعه عکس پاسپورتی جدید (دو قطعه ۶در۴ و دو قطعه ۳در۴) با بکگراند سفید و لباسی با رنگ تیره آماده کنید. این عکس‌ها بعد از دریافت کارت اقامت برای دریافت گواهی‌نامه رانندگی یا مواردی دیگر کاربرد خواهند داشت.
  • قبل از سفر به عمان، اگر تومان دارید می‌توانید از طریق صرافی‌ها ریال عمان بخرید
  • نرخ ریال عمان در صرافی‌های مختلف را بررسی کنید
  • این موضوع را بررسی کنید که در زمانی که تصمیم به سفر دارید، اگر تومان را به ریال عمان تبدیل کنید بهتر است یا اگر تومان را در ایران به دلار تبدیل کنید و سپس در صرافی‌های عمانی به ریال عمان.
  • پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ ریال عمانی در ایران خریداری کنید تا در فرودگاه شهر مسقط در عمان یک سیم کارت و بسته اینترنتی تهیه کنید تا بتوانید از فرودگاه تا محل اقامت را با اپلیکیشن تاکسی اینترنتی بروید. در غیر اینصورت باید با تاکسی‌های جلوی درب پروازهای ورودی فرودگاه چک و چونه بزنید که معمولا مبالغ بالاتری دریافت می‌کنند.
  • پیشنهاد می‌کنیم در صرافی های داخل فرودگاه، دلار، یورو، لیر، درهم یا سایر ارزهای خودتان را به ریال عمان تبدیل نکنید چون با نرخ‌های مناسبی تبدیل نمی‌کنند. بعد از خروج از فرودگاه در صرافی‌های واقع در مراکز خرید یا در سطح شهر، این کار را انجام دهید.
  • اگر تمایل داشتید و قوانین همچنان اجازه می‌داد،‌ می‌توانید ۲۰۰۰ یورو یا معادل دلاری آن را در قالب سهمیه سالانه هر ایرانی از بانک ملی با نرخی کمتر از نرخ بازار آزاد دریافت کنید. همچنین هر سال به هر مسافر به میزان ۵۰۰ دلار در بانک ملی داده می‌شود.
  • عوارض خروج از کشور را از قبل پرداخت کنید تا در فرودگاه زمانتان صرف این موضوع نگردد.

۷- هنگام ورود به فرودگاه مسقط

بعد از ورود به فرودگاه شهر مسقط و هنگام ارائه پاسپورت به پلیس فرودگاه جهت زدن مهر ورود، ابتدا برگه ویزای خود را به پلیس ارائه دهید و از ایشان بخاهید که اطلاعات ویزای شما را در سیستم پلیس وارد کند. بعد از دریافت پاسپورت با مهر ورود،‌دوباره از هنان پلیس بپرسد که «آیا اطلاعات ویزا در سیستم پلیس ثبت شد؟» پس از دریافت پاسخ مثبت از ایشان از فرودگاه خارج می‌شوید.

پیشنهاد می‌کنیم در فرودگاه شهر مسقط در عمان یک سیم کارت Vodafone و بسته اینترنتی ۴ ریالی (۵ گیگابایتی) تهیه کنید تا بتوانید از فرودگاه تا محل اقامت را با اپلیکیشن تاکسی اینترنتی Otaxi بروید. در غیر اینصورت باید با تاکسی‌های جلوی درب پروازهای ورودی فرودگاه چک و چونه بزنید که معمولا مبالغ بالای ۳ یا ۴ ریال دریافت می‌کنند. البته ممکن است کارگزارتان ایاب و ذهاب از فرودگاه تا محل اقامتی که قبلا رزرو کرده‌اید را نیز تقبل کرده باشد تا شما در ابتدای ورودتان به عمان، احساس نکنید تنها هستید.

یک ترفند: برای استفاده از تاکسی اینترنتی Otaxi در فرودگاه می‌بایست ابتدا خود را به طبقه چهارم فرودگاه مسقط برسانید و در اپلیکیشن، محل سوار شدن را روبروی درب پروازهای خروجی انتخاب کنید. چون تاکسی‌های اینترنتی مجاز به سوار کردن مسافران جلوی درب پروازهای ورودی نیستند!

۸- آزمایش خون

همان روز ورود یا فردا صبح با مراجعه به همان سند آفیسی که کار ثبت شرکت‌تان را انجام داده، یک برگه «تسجیل بیانات العامل» به زبان عربی و یکی هم به زبان انگلیسی و یک برگه معرفی به آزمایشگاه دریافت می‌کنید.

  • ساعت اداری دفاتر و ادارات دولتی معمولا تا ساعت ۱۴ است.
  • در عمان، روزهای یکشنبه تا پنجشنبه (۵ روز) روز‌های کاری هستند و روزهای جمعه و شنبه (۲ روز) روزهای تعطیل.
  • درستی و صحت اطلاعات این برگه‌ها را به دقت بررسی کنید.

با برگه‌های دریافتی به آزمایشگاه یا کلینیک یا بیمارستان پیشنهادی کارگزار می‌روید تا یک تست خون از شما گرفته شود. قد و وزن شما نیز اندازه‌گیری خواهد شد.

۹- انگشت‌نگاری و دریافت کارت اقامت عمان

بعد از دریافت نتیجه آزمایش (که امیدواریم همه نتایج آن منفی باشد!) ظرف دو تا سه روز کاری غیر تعطیل، به اداره پلیس می‌روید تا بعد از انگشت‌نگاری و عکسبرداری، کارت اقامت خود را دریافت کنید.

  • از قبل، برای عکس آماده شوید.
  • پیشنهاد می‌کنیم یک پیراهن رسمی با رنگ تیر یا یک پیراهن روشن همراه با کت بپوشید و صورت و موهایی اصلاح شده داشته باشید چون این عکس برای کارت اقامت شما و سایر امور، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مبلغ ۱۱ ریال باید با کارت بانکی پرداخت شود. که معمولا خود کارگزارها باید همراه با متقاضی در اداره پلیس حضور پیدا کنند تا این هزینه را خودشان پرداخت کنند چون طبیعتاً متقاضی هنوز کارت بانکی ندارد.

تبریک! شما کارت اقامت دو ساله خود را دریافت کردید و تمام! شما از این به بعد، مقیم عمان هستید و می‌توانید به مدت دو سال به دفعات، وارد خاک عمان شوید.

اقدامات بعد از دریافت کارت اقامت عمان

خرید سیم کارت از یک اپراتور عمانی

به نظر ما،‌ اولین کار بعد از دریافت کارت اقامت خرید یک سیم کارت قبضی (Post-Paid) از اپراتور عمان‌تل Omantel می‌باشد. چون این خط همه جا کاربرد خواهد داشت.

خروج نماینده، از شرکت

بعد از دریافت کارت اقامت باید برای خارج کردن نمایندهٔ عمانی که معمولاً در شرکت‌ها تحت عنوان «مدیر مفوض» یا «Authorized Partner» در گواهی ثبت شرکت‌ها دیده می‌شود اقدام کنید. برای این کار می‌بایست با مراجعه به همان سند آفیس، صورتجلسه مربوطه را تنظیم، مطالعه و امضا نمائید. ضمناً همزمان می‌توانید درخواست کنید که شماره موبایل قید شده در گواهی ثبت شرکت، به شماره موبایل شما تغییر کند.

در ادامه برای تبدیل گواهینامه رانندگی ایران و افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی اقدام کنید. این دو کار را می‌توانید همزمان شروع کنید چون هیچ کدام پیش‌نیاز دیگری نیست و هیچ تداخلی با هم ندارند البته در اداره «پلیسِ مرور» باید مبلغ ۱۰ ریال را با کارت بانکی پرداخت کنید و در خصوص این موضوع از همان کارگزار خودتان یا از متقاضیان دیگری که در همان اداره حضور دارند کمک بگیرید. اگر به هر دلیلی تمایل داشتید با کارت بانکی خودتان این کار را انجام دهید پس ابتدا وارد فرآیند افتتاح ساب شوید.

افتتاح حساب بانکی

اول:‌ بانک صحار Bank Sohar

در حال حاضر (سپتامبر ۲۰۲۳) بانک صحار با ارائه مدارک زیر برای ایرانی‌ها حساب باز می‌کند و همان موقع یک کارت بانکی صادر و ارائه می‌کند:
• نامه درخواست افتتاح حساب
• پاسپورت و کپی آن
• کارت اقامت و کپی آن
• کپی قبض برق محل سکونت

دوم:‌ بانک مسقط Bank Muscat

در حال حاضر (سپتامبر ۲۰۲۳) بانک مسقط با ارائه مدارک زیر برای ایرانی‌ها حساب باز می‌کند و چند روز بعد یک کارت بانکی صادر و ارائه می‌کند:
• نامه درخواست افتتاح حساب
• پاسپورت و کپی آن
• کارت اقامت و کپی آن
• کپی قبض برق محل سکونت

تبدیل گواهی‌نامه ایرانی به عمانی بدون آزمون!

برای تبدیل گواهینامه ایرانی به عمانی (بدون آزمون) به مراحل و مدارک زیر نیاز است:

  • معاینه چشم در یک فروشگاه عینک در سطح شهر و ثبت اطلاعات معاینه چشم در سیستم پلیس توسط فروشگاه
  • واریز مبلغ ۹ ریال به حساب سفارت ایران در بانک صادرات شعبه مسقط

و سپس مراجعه به سفارت با مدارک زیر:

  • اصل فیش واریزی ۹ ریال به حساب سفارت ایران
  • اصل گواهینامه ایران
  • اصل پاسپورت
  • اصل کارت اقامت

سفارت ایران نامه‌ای مهر شده برای وزارت امور خارجه عمان صادر می‌کند. بعد از دریافت نامه از سفارت ایران که در حقیقت نوعی تایید اصالت گواهینامه شماست باید به وزارت امور خارجه عمان مراجعه کنید و ۱۰ ریال با کارت بانکی نیز پرداخت کنید تا مهر وزارت امور خارجه هم روی نامه سفارت ایران ثبت گردد. سپس با مدارک زیر به «پلیس مرور» مراجعه می کنید:

  • نامه مهر شده توسط وزارت امور خارجه عمان
  • کپی پاسپورت
  • کپی کارت اقامت
  • دو قطعه عکس

در پلیس مرور، فرم مربوطه را به زبان انگلیسی یا عربی پر می‌کنید و سپس یک نوبت می‌گیرید تا مدرک را تحویل دهید. سپس مبلغ ۱۰.۲ ریال با کارت بانکی پرداخت می‌کنید و منتظر می‌مانید تا کارت گواهینامه رانندگی شما چاپ شود.

امیدواریم مطالب ارائه شده به قدری شفاف و گویا باشد که شما با بالاترین سرعت و کیفیت و کمترین مشکلات ممکن، فرآیند اخذ اقامت CR در عمان را پشت سر بگذارید.

برای همه شما عزیزان در هر جای دنیا که هستید آرزوی سلامتی و پیروزی داریم.

پرسش‌های متداول در خصوص کار و زندگی در عمان

عمان دارای استاندارد زندگی بالا، امنیت بالا و نرخ پایین جرم و جنایت و امنیت شغلی بالا است. همچنین، درآمد در عمان معاف از مالیات است. عمان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه با نرخ پایین جرم و جنایت محسوب می‌شود. عمان دارای یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی توسعه یافته با بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی و خصوصی مجهز است.

رشد عمان با سیاست‌های بسیار مطلوب دولت که سرمایه‌گذاران را از سراسر دنیا جذب می‌کند، پشتیبانی می‌شود. عمان از نظر امکاناتی نظیر آب و برق و گاز غنی است و یک کشور نفت خیز به شمار می‌رود. میزان بیکاری در عمان چیزی در حدود ۴ تا ۵ درصد است که این آمار نشان می‌دهد، بیکاری جوانان در این کشور بسیار کم است و فرصت‌های شغلی مناسبی وجود دارد.‌

عمانی‌ها به عنوان مهمان‌نوازانی گرم و صمیمی که از تنوع فرهنگی استقبال می‌کنند، شناخته می‌شوند. ضمناً رابطه خوبی با ایرانی‌ها دارند.

تقریباً نیمی از عمانی‌ها به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند. از آنجاکه تقریباً نیمی از جمعیت عمان را مهاجران هندی و پاکستانی و بنگلادشی و فیلیپینی تشکیل داده‌اند، تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی، اردو یا هندی نیز می‌تواند شما را در کار و زندگیِ راحتتر در عمان کمک کند.

با وجود اینکه «عمانی سازی» یا Omanization در برخی از بخش‌های صنعت، ورود را برای برخی جویندگان کار خارجی سخت کرده است، اما به طور نسبی پیدا کردن شغل در بخش‌هایی مانند نفت، پزشکی و آموزش همچنان آسان است.

توجه داشته باشید که چالش‌هایی نیز برای زندگی و کسب و کار در عمان وجود دارد، مانند آب و هوای گرم و مرطوب، نیاز حتمی به یک ماشین برای عبور و مرور و هزینه‌های عملیاتی بالا برای کسب‌وکارها. همیشه منطقی است که قبل از اتخاذ تصمیم، مزایا و معایب را به طور کامل تحقیق کنید و در نظر بگیرید.

همیشه برای به‌روزترین مراحل ثبت شرکت و اقامت عمان از طریق CR دوباره به این صفحه و وبسایت سر بزنید.

قبل از تغییر قوانین ثبت شرکت در عمان،‌ اقدام کنید!

قبل از تغییر قوانین ثبت شرکت در عمان و از دست رفتن این فرصت طلایی و تکرارنشدنی، اقدام کنید و با ما از طریق واتس‌اپ تماس بگیرید!​

ممکن است قوانین، مقررات، شرایط، مدارک یا مراحل عنوان شده در این مطلب توسط مراجع مختلف تغییر یابد. در نتیجه قبل از هر اقدامی بررسی‌های خود را به عمل آورید. ما هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مطالب ارائه شده در این سایت نداریم و این شما هستید که می‌بایست تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید.