فروش محصول یا خدمات، بعد از گوش دادن به مخاطب

بنام خدا

بسیاری از افراد فوق العاده هوشمند را می‌شناسیم که مخاطبان شگفت انگیزی را از طریق تولید محتوای اولیه جذب کرده‌اند، ولی هنوز نه تنها درآمد کافی ندارند بلکه در پرداخت بدهی‌های خود نیز مشکل دارند. آنها هنوز متوجه نشده‌اند که چه محصولی را تولید کنند و چگونه از سایت خود سود ببرند.و هر قدر تلاش می‌کنند و از مخاطبان خود می‌خواهند که «لطفا این محصول یا خدمات را از من بخرید» بی فایده است.

یادمان نرود که هیچ کس به شما ، محصول یا خدمات شما اهمیتی نمی دهد. مشتریان و مخاطبان، به نیازهای خودشان اهمیت می‌دهند.

در ادامه سایر مقالات استراتژی بازاریابی محتوا محور برای ورود استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا به بازار الان می‌دانیم که می‌بایست تا مدتها (شش ماه تا حتی یک سال و نیم) بدون چشمداشت به کسب درآمد از مخاطبان فقط به تولید محتئای ارزشمند برای مخاطبان خود بپردازیم و پایگاه مخاطبان و مشترکین رسانه خود را بزرگتر و بزرگتر کنیم. آن وقت است که مخاطبان شما کم کم شروع می‌کنند به گفتن این که «لطفا یک محصول یا خدمت به من بفروش».

به تفاوت این دو حالت دقت کردید؟

  • شما: «لطفا این محصول یا خدمت را از ما بخرید»
  • مخاطبان شما: «لطفا یک محصول یا خدمت به من بفروشید»

کدام وضعیت را می‌پسندید؟ مطمئنا وضعیت دوم.

مخاطبان به شما می‌گویند که چه چیزهایی را لازم دارند. گفتگوها و نظرات و کامنت‌های مخاطبان درباره محتوای شما (پست‌های وبلاگ و وبسایت و پیج اینستاگرام یا کانال یوتوب و آپارات و تلگرام)، همه و همه باید به دقت بررسی گردند. حتی گفتگوها و جر و بحث‌های بین مخاطبان هم باید موشکافی شود. روند جذب و گوش دادن به مخاطب حتی بدون انجام نظرسنجی، به شما می‌گوید که مخاطب به دنبال چیست و چه مشکلات، خواسته‌ها و دغدغه‌هایی دارد و برای حل دغدغه هایش چه تلاشهایی انجام داده. اینها همه سر نخ‌هایی برای استارت‌آپ شما است تا بتوانید به کمک آنها یک راه حل خلاقانه در قالب یک محصول و یا خدمت برای مخاطبان فعلی که مشتریان آینده شما خواهند بود طراحی و ارائه کنید.

برای مشاهده لیست کامل سری مقالات «استراتژی بازاریابی محتوا محور برای ورود استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا به بازار» اینجا کلیک کنید.

سوال، نظر، دیدگاه و کامنت در پایین همین صفحه فراموش نشود.

نوشته‌های مشابه