متاورس ب ام و BMW با نام جویتوپیا

متاورس ب ام و BMW با نام جویتوپیا

جویتوپیا را با بلاکتوپیا اشتباه نگیرید. فقط یک تشابه اسمی است و در ابعاد مختلف، متفاوت از یکدیگرند. کلمه Joytopia‌ از ترکیب دو کلمهٔ Joy به معنای لذت و Eutopia به معنای آرمانشهر به دست آمده. در ادامه خواهیم دید که شرکت بی‌ام‌دبلیو چرا متاورس خود را چنین جسورانه نامگذاری کرده است.

به گزارش وبسایت خبری ارزاخبار، گروه BMW پس از یک حضور موفق در IAA 2021، بار دیگر به همراه جِرنی (Journeeدنیای متاورسی زیبای خود یعنی Joytopia را در نمایشگاه CES لاس وگاس افتتاح کردند.

آینده منتظر نمی‌ماند. حتی برای صنعت خودرو. Joytopia یک دنیای برند کاملا دیجیتال است که امکان تعامل و ارتباط تنگاتنگ با مخاطب را فراهم می‌کند و با وضوح فول‌اچ‌دی بر روی انواع دستگاه‌ها از هر نوع (رایانه شخصی، تبلت یا گوشی هوشمند)، رایگان و بدون ثبت‌نام قابل دسترسی است.

دنیایی را تصور کنید که دیگر محدودیت فیزیکی ندارد. برنها و شرکت‌ها می‌توانند با ایجاد فضایی الهام بخش برای رویدادهای مهم و در یک همکاری با برند BMW در متاورس، جویتوپیا را به سطح بعدی برسانید و یک تجربه چندحِسی برای کاربران و مشتریان خود بوجود آورند.

شرکت‌ها و برندها در جویتوپیا می‌توانند به کاربران خود در سراسر جهان این فرصت را بدهند تا ایده‌ها، مفاهیم و دیدگاه‌های گروه BMW در خصوص تجربه رانندگی را بازآفرینی کنند. به طور مثال اگر کاربرانشان حتی نمی‌توانند به لاس وگاس سفر کنند، مستقیماً در مرورگر گوشی موبایل، تبلت یا رایانه شخصی خود و در محیط مجازی متاورس این کار را انجام می‌دهند!

Journee راه حل های پیشرفته و شیکی ارائه می دهد که افراد را در فضای مجازی به روشی انقلابی به هم متصل می‌کند. متاورس جرنی از طریق همکاری با برندها و کسب‌وکارها، متاورس‌های ماندگار و مطمئن آینده را در محیط وب۳ امکان پذیر می‌کند.

تیزر تبلیغاتی جویتوپیا
تیزر تبلیغاتی جویتوپیا (برای مشاهده،‌ روی تصویر بزنید)

ابعاد واقعی ب‌ام‌و

خودروی متاورسی ب‌ِاِم‌وِ با نام «ابعاد واقعی» Dimensions of Real
خودروی متاورسی ب‌ِاِم‌وِ با نام «ابعاد واقعی» Dimensions of Real

خودروی متاورسی ب‌ِاِم‌وِ که آن را Dimensions of Real (به معنای ابعاد واقعی) نامگذاری کرده است در نمایشگاه CES 2022 رونمایی شد. این خودروی مجازی کاربران را فراتر از حرکت فیزیکی از نقطه ۱ به ۲، به سفری چند بعدی و چندحسی در فرادنیا می‌برد.

ابعاد واقعی بی‌اِم‌دَبِلیو که با همکاری جرنی و دیزاین‌وُرکس توسعه یافته است، به جای یک ماشین واقعی، مفهوم یک وسیله نقلیه مجازی را بازتعریف و کاربران را به سفری چندحسی دعوت می‌کند. کاربران به صورت دیجیتال در زمان و مکان سفر می‌کنند تا با پیوند تجربیات گذشته با چیزهای جدید و غیرمنتظره، تعریفی جدید از وسیله نقلیه ارائه دهند.

در دنیای دیجیتال BMW، یک تجربه سفارشی را از طریق سه دنیای تعاملیِ چندبعدی میسر می کند: آرامش در بُعد اول، اعتماد به نفس در بعد دوم و شادی در بعد سوم. عبارات سورئال و هنرمندانه ای که وسیله نقلیه را به قلمروهای جدید و متمایز می‌کشاند. این چشم انداز مفهومی جسورانه، ارتباط طبیعی بین راننده و وسیله نقلیه را به سطح بعدی می‌برد. این نشان می‌دهد که چگونه در آینده نزدیک، ارتباط و تعامل مشتری با خودرو کاملاً شهودی خواهد بود.

حضور برندها در جویتوپیا

H&M

H&M در جویتوپیا
تیزر تبلیغاتی H&M در جویتوپیا (برای مشاهده، روی عکس بزنید)

اِچ‌اَند‌اِم همیشه در مورد روحیه کارآفرینی و آزمایش ایده‌های جدید برای ایجاد ارزش واقعی برای مشتریان و محرک تغییرات بوده است. فناوری پیشرفته Journee به H&M اجازه می‌دهد فرصت های جدید در دنیای مد و راه‌های جدید برای نوآوری را کشف کند.

H&M Beyond، مرکز نوآوری شرکت مد سوئدی H&M است. آنها همراه با استارت‌آپ‌ها و نوآوران، پروژه های آینده‌محور را هدایت می‌کنند. به عنوان بخشی از هدف H&M در جستجوی مداومِ راه‌هایی برای نوآوری و کشف فرصت‌های جدید، این برند با کارشناسان دیجیتال Journee و Dept همکاری کرده است تا اولین تجربه نمایشگاه مجازی خود را ایجاد کند.

نمایشگاه مکانی است برای شرکت های مد برای ایجاد و حفظ روابط مهم با افراد مشهور، سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها، استایلیست‌ها و نمایندگان رسانه‌ها. همچنین یک ویترین مغازه، راهرو، اتاق ملاقات، فضای رویداد و مرکز تجاری است. در حقیقت، خانهٔ مجازیِ یک برند است.

دروازه جهانی اتحادیه اروپا!

تیزر Global Gateway
تیزر Global Gateway (برای مشاهده،‌ روی تصویر بزنید)

اتحادیه اروپا با ایجاد فضای دیجیتال در متاورس جویتوپیا تصمیم دارد موفقیت‌های پویش دروازه جهانی (گِلوبال گِیت‌وِی) را بتواند به شیوه‌ای احساسی و تعاملی نشان دهد، بیان کند و در دسترس قرار دهد.

گِلوبال گِیت‌وِی یک ابتکار از جانب اتحادیه اروپا است که در تلاش برای بهبود سیستم‌های دیجیتال، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان می‌باشد. ابتکار گلوبال گیت‌وی، با هشتگ WhoWeAre#، پیام‌آورِ ارتباطات پایدار و قابل اعتماد برای مردم و سیاره ما است. هدف این حرکت، کمک به مقابله با مبرم‌ترین چالش‌های جهانی، از تغییرات آب و هوا و سیستم‌های بهداشتی بهتر گرفته تا تقویت رقابت‌پذیری و زنجیره‌های تامین جهانی است.

ویژگی های نرم‌افزار

جهان های منحصر به فرد

جرنی محیط‌های جویتوپیا را برای هر درخواست، به شکل مجزا و سفارشی طراحی می‌کند تا تجربه مجازی مورد نظر برند‌ها و اشخاص معروف را ایجاد نماید. گزینه های طراحی ب‌ام‌و از معماری زیبا، مناظر و سیارات گرفته تا آواتارهای سفارشی و موارد دیگر، نامحدود است.

محصولات سه بعدی فوق‌واقعی

فضاهای مجازی جویتوپیا محصولات سه بعدی را با کیفیت بسیار واقعی برای بازدیدکنندگان متاورس خود به نمایش می‌گذارد.

ایموجی‌های رسا

شما می‌توانید آواتارهای ساخته شده را با رقص و حرکات از طریق عملکردهای ایموجی خود زنده کنید. به سایر کاربران بپیوندید و یک مهمانی راه بیندازید.

کنفرانس زنده در متاورس بی‌ام‌دبلیو

شما می توانید هر محتوایی را در متاورس سفارشی خود قرار دهیم و آن را در زمان واقعی پخش کنیم. از جمله سخنرانی‌های انگیزشی و الهام‌بخش، معرفی محصول، کنسرت یا مناظره.

تیزر ویدئویی از متاورس جویتوپیا
تیزر ویدئویی از متاورس جویتوپیا (برای مشاهده،‌ روی تصویر بزنید)

ارز دیجیتال جویتوپیا

بعید به‌نظر نمی‌رسد که شرکت ب‌ام‌و در آینده‌ای نزدیک، رمزارز جویتوپیا را نیز معرفی نماید. برندها، سازندگان خلاق و اشخاصی که در آن مشغول فعالیت هستند می‌توانند به کمک ارز دیجیتال جویتوپیا به کسب درآمد نیز بپردازند. ممکن است کاربران این فرادنیای زیبا بخواهند با رمزارز، تعدادی لباس‌های برند و مد روز را البته از نوع ان‌اف‌تی، بخرند و در جویتوپیا بپوشند!

نوشته‌های مشابه