واقعیت موازی دلتا Delta's Parallel Reality

واقعیت موازی دلتا Delta’s Parallel Reality

  • یک صفحه نمایش جدید آینده‌نگر می‌تواند اطلاعات پرواز هر فرد را به طور همزمان به آنها نشان دهد.
  • این صفحه نمایش که واقعیت موازی نامیده می‌شود، می‌تواند اطلاعات شخصی سازی شده را به ۱۰۰ نفر به طور همزمان نمایش دهد.
  • دلتا در حال آزمایش این صفحه نمایش در فرودگاه دیترویت است.

وقت آن است که کارت‌های مچاله شده پرواز را کنار بگذاریم و به هزاران پرواز روی تخته خیره نشویم، زیرا دلتا تجربه فرودگاه را علمی تخیلی کرده است.

از طریق مشارکت با استارت‌آپ Misapplied Sciences مستقر در کالیفرنیا، این شرکت هواپیمایی یک  تابلوی اطلاعات پرواز را در فرودگاه دیترویت نصب کرده است که از فناوری آینده‌نگر استفاده می‌کند تا به طور همزمان چندین مسافر اطلاعات شخصی‌شده پروازشان را نشان دهد.

در حالی که به همان صفحه خیره می‌شوید – که «واقعیت موازی» نامیده می‌شود – تا ۱۰۰ نفر می‌توانند چیزی کاملاً متفاوت را ببینند. این صفحه به هر مسافر شماره گِیت (دروازه)، زمان حرکت و حتی جهت پیاده روی و مدت زمان رسیدن به آنجا را نشان می‌دهد. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.

مسافران برای استفاده از صفحه نمایش باید در کیوسک مخصوص ثبت نام کنند

پس از عبور از چک امنیتی، مسافران به کیوسک «تجربه واقعیت موازی» برخورد می‌کنند، جایی که می‌توانند انتخاب کنند برای مشاهده اطلاعات پرواز، صفحه نمایش را انتخاب کنند یا به راه خود ادامه دهند.

آلبرت نگ، مدیرعامل Misapplied Sciences، به اینسایدر گفت: برای فرونشاندن نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، صفحه نمایش برای مسافرانی که نمی‌خواهند در این تجربه شرکت کنند، کار نمی‌کند.

او گفت: «در حالی که در فرودگاه قدم می‌زنید، ما متوجه نمی‌شویم که شما چه کسی هستید.»

افرادی که صفحه واقعیت موازی را انتخاب نمی‌کنند، فقط یک تابلوی بدون اطلاعات پرواز را می‌بینند. هیچ یک از اطلاعات شخصی آنها نمایش داده نمی‌شود و آنها نمی‌توانند اطلاعات شخص دیگری را ببینند.

برای شروع، مسافران می‌توانند از کارت پرواز یا اسکن چهره استفاده کنند

مسافران می‌توانند آن را با اسکن کارت پرواز خود یا با استفاده از سیستم تشخیص چهره دیجیتال دلتا امتحان کنند.

گرگ فوربز، مدیر عامل تجربه فرودگاه دلتا، به اینسایدر گفت: «یک رابطه بین هویت و موقعیت شما ایجاد می‌شود، به طوری که دوربینِ حرکتی، شکل شما را دنبال می‌کند. این همان چیزی است که به نمایشگر می‌گوید اطلاعات شما را در کدام جهت، هدف قرار دهد. همانطور که در محدودۀ مشاهده حرکت می‌کنید، مکان شما ردیابی می‌شود و پیامِ روی صفحه نمایش، شما را دنبال می‌کند.»

صفحه نمایش واقعیت موازی دلتا چگونه  کار می‌کند؟

هر پیکسل در این صفحه نمایش می‌تواند رنگ‌های مختلف نور را در ده‌ها هزار جهت بفرستد – بنابراین در حالی که یک نفر یک رنگ را می‌بیند، شخصی که در کنار او قرار دارد می‌تواند رنگ دیگری را ببیند.

فوربز گفت: این فناوری فقط در یک محدودۀ مشاهده در جلوی صفحه نمایش کار می‌کند، بنابراین به محض خروج مسافر از محدوده، اطلاعات آنها حذف می‌شود. اگر می‌خواهید دوباره این کار را انجام دهید، باید به کیوسک برگردید و از ابتدا شروع کنید.

در حال حاضر، صفحه نمایش تنها در فرودگاه دیترویت در دسترس است. اما هم فوربز و هم نگ گفته‌اند که کاربردهای مختلفی برای آن در نظر گرفته‌اند، از سالن‌های Sky Club گرفته تا مکان‌های فراتر از فرودگاه، مانند استادیوم‌ها یا اماکن تفریحی دیگر.

نگ گفت: «این فقط نوک کوه یخ و یک نگاه اجمالی به آینده است.»

نوشته‌های مشابه