بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا یا همان بیانیه تحریریه

برندها در تعداد زیادی از زمینه‌ها مطالب گوناگونی منتشر می‌کنند. این برندها در مقایسه با شرکت‌های رسانه‌ای بودجه زیادی دارند و اصحاب رسانه و تولیدکنندگان محتوا را بی مهابا استخدام می‌کنند. اما بیشتربرندها در بازاریابی محتوای خود ناکام هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر برندهای تجاری هیچ استراتژی مستندی برای انتشار محتوای خود ندارند ، این بدان معناست که آنها محتوای خود را در هر جایی منتشر می‌کنند و هیچ تصوری از آنچه قرار است برای کسب‌وکار خود انجام دهند ندارند. از طرف دیگر ، بیشتر بازاریابانِ برند احساس می‌کنند که استراتژی‌های سازمان شان در خصوص انتشار محتوا، بی اثر است.در مقایسه بین برندها و شرکت‌های رسانه دیده شده که برندها از یک عنصر اصلی غافل هستند ، و آن «بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا» یا همان «Content Marketing Mission Statement» است.

هر شرکت رسانه‌ای آنلاین ، مجله کسب‌وکار ، نشریات دکه‌ای ، و حتی بازیگران بزرگی مانند وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز بیانیه ماموریت محتوا دارند.

بطور مثال این بیانیه ماموریت محتوای یک رسانه ورزشی است:

« مردم ، احساسات و مسائل مربوط به ورزش را از طریق روزنامه نگاری پیوسته پوشش می‌دهند. شگفت آور، جذاب و آموزنده و همیشه با دیدگاهی هستند که خوانندگان خود را در جریان بازی قرار می‌دهند.»

مثال دیگر مربوط به  مجله Sky & Telescope که اطلاعات به موقع و دقیق در مورد علم و سرگرمی نجوم را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد.

«مجله ما غیرحرفه ای‌های با پشتکار را که برای ارتقاء مهارت‌های عینی و اطلاع از آخرین تجهیزات و همچنین حرفه ای‌ها و دانشگاهیان مایل به پیگیری این زمینه پویا هستند را جذب می‌کند.»

برندها این نوع جزئیات را برای محصولات و خدمات خود ایجاد می‌کنند ، اما تقریباً هرگز از محتوای مورد استفاده برای جذب و حفظ مشتری استفاده نمی‌کنند. و دقیقاً به همین دلیل است که بیشتر محتواهای برند شده افتضاح اند. حال ، بیایید در مورد کار بیانیه ماموریت صحبت کنیم. زیرا ماموریت شما به یکی از این ببیانیه‌ها نیاز دارد.

رویکرد خود را نسبت به محتوا و صنعت و بازار خود بیان کنید تا به روشنی مشخص شود که محتوا برای چه کسانی است و بیان کند که چگونه محتوا نیازهای مخاطبان را برآورده می‌کند. بنابراین بسیاری از برنده‌ها در بازاریابی محتوا شکست می‌خورند ، زیرا سعی می‌کنند اقیانوس را با محتوای خود جوشانده ، به این معنی که همه چیز را که احساس می‌کنند مهم است بدون تمرکز و بدون مأموریت تحریریه روشن یا بدون این که بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا بدانند را  منتشر می‌کنند. توجه خود را به این معطوف کنید که قرار است خوانندگان شما چه کسانی باشند. در حال حاضر ، شما ممکن است بیش از یک بیانیه نیاز داشته باشید. به محض اینکه این فرآیند را برای نام تجاری خود شروع کنید ، سریع متوجه می‌شوید که بیشتر شرکت‌ها به بیش از یک مورد نیاز دارند. زیرا اگر بیش از یک مخاطب داشته باشید ، قطعاً به بیش از یک بیانیه ماموریت تحریریه نیاز دارید. چرا؟ زیرا شما خریداران متفاوتی از محصولات و خدمات خود دارید. و هر یک از این گروههای مخاطب نیازهای اطلاعاتی متفاوتی دارند.

برای مثال نشریه‌ای که ۵۰ گروه خواننده مختلف دارد، ۵۰ بیانیه مأموریت تحریریه نیز باید داشته باشد. اما نترسید! کوچک شروع کنید. ابتدا با مخاطبان اصلی خود شروع کنید. حالا ، چه کاری باید با آن انجام دهید؟ مأموریت تحریریه شما تبدیل به هسته اصلی مطالبی خواهد شد که ایجاد می‌کنید و همچنین باید به یک شعار برای تیم شما و یک اعتقاد برای خوانندگان تبدیل شود ، بنابراین این دو مورد را در نظر بگیرید.

۱-هنگامی که بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای خود را ایجاد کردید ، آنرا برای همه ارسال کنید. بیانیه ماموریت را در جایی قرار دهید که توسط مخاطبان خود به راحتی پیدا شود. دقیقاً مانند شرکتهای رسانه‌ای که جایگاه خوبی برای این بیانیه در وبلاگ خود دارند.

۲- آن را در همه جا پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که هرکسی که در فرایند بازاریابی محتوای شما دخیل است ، بیانیه ماموریت را دارد. آنها را ترغیب کنید تا آن را چاپ کنند و روی دیوار خود قرار دهند.

«مهمترین بخش تهیه بیانیه ماموریت تحریریه برای محتوای شما کارهایی نیست که به شما اجازه می‌دهد انجام دهید. بلکه آن بخش یا بخشهایی است که به شما کمک کند تا تعیین کنید چه کارهایی را انجام ندهید یا چه محتوایی را ایجاد نکنید.»

ماهیت استراتژی، انتخاب کارهایی است که نباید انجام شود.

مایکل پورتر

به یاد داشته باشید که شما باید جایگاه شرکت خود را به عنوان رهبر محتوایی در آن صنعت یا بازار تثبیت کنید. شما می‌توانید از بیانیه ماموریت محتوا به عنوان معیاری برای سنجش هر اطلاعاتی که منتشر می‌کنید یا منتشر نمی‌کنید استفاده کنید. این بدان معناست که با محتوای خود بسیار هدفمند برخورد کنید. اگر در حال ایجاد محتوا و رسانه‌های اجتماعی مانند، پست الکترونیکی ، خبرنامه ، کتابهای الکترونیکی ، سپیدنامه‌ها، وبینارها ، پادکست‌ها هستید و هنوز بیانیه ماموریت تحریریه ندارید، همین امروز بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا را ایجاد کنید. و در بهبود استراتژی بازایابی محتوایی نیز کوشا باشید.

بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای خوب باید بتواند جواب‌های خوب و کاربردی برای پرسش‌های زیر داشته باشد:

  • مخاطب چی کسی است؟
  • قرار است چه چیزی را به مخاطب ارائه دهید؟
  • محتوای شما چه نتیجه‌ای باید برای مخاطب داشته باشد؟ آیا به آنها کمک می‌کند که زندگی یا شغل بهتری داشته باشند؟ یا از دیدگاه شغلی ، به آنها کمک کند تا درآمد  بهتری کسب کنند، هزینه خود را پس انداز کنند و مشتریان راضی تر داشته باشند؟

نکته طلایی: مستند سازی و به اشتراک گذاری برنامه‌ریزی

همانطور که به شکل کامل در مقاله «موفقیت چیست؟» بررسی شده، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که اهداف خود را یادداشت می‌کنند، این اطلاعات را با یک دوست به اشتراک می‌گذارند و به روزرسانی‌های هفتگی را برای آن دوست ارسال می‌کنند، به طور متوسط ​​، ۳۳ درصد در تحقق اهداف بیان شده خود موفق تر از آنهایی هستند که صرفاً اهداف  خود را تدوین می‌کنند.

اما اینها چه ارتباطی با بازاریابی محتوا دارد؟ خب ، این موضوع به همه چیز ارتباط دارد. بازاریابان محتوای عالی دو کار متفاوت از بقیه انجام می‌دهند. آنها استراتژی بازاریابی محتوای خود را به نوعی مستندسازی می‌کنند ، یا به صورت الکترونیکی یا به روش‌های دیگر می‌نویسند و آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند و مرتبا به برنامه‌ریزی خود مراجعه می‌کنند.

تعجب آور است که هنوز هم معدود بازاریابانی هستند که این دو کار را به طور مداوم انجام می‌دهند. اکنون شما در حال تلاش برای اثربخشی بازاریابی محتوای خود هستید. شاید شما هم آنها را انجام نمی دهید. قدم بعدی را بردارید. اکنون آن استراتژی را از سر خود خارج کنید و آن را روی کاغذ بنویسید، سپس آن برنامه را به طور مداوم بررسی کنید. و حتماً آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید.

نوشته‌های مشابه